top of page

Home is where my bed is

Mijn eerste week in Amerika is alvast elegant voorbijgevlogen. De dagen bestonden uit kleine ontdekkingstochten en onmoetingen met een Oostenrijker uit de luchthaven, een Belgische uit de ga-naast-iemand-zitten-die-je-niet-kent-ronde en een Schot... Gewoon omdat het kan.


Op het programma stond nog geen groot typisch Amerikaans avontuur - sorry, hoor - met de simpele reden dat de Amerikanen nog niet gearriveerd zijn. Het campusdistrict deze week was als een ondergesneeuwde spookstad. Beetje bij beetje sijpelen de niet-internationale studenten inclusief Illinois-trui binnen. Morgen zal het hier gevuld zijn met 40 000 studenten, helemaal klaar voor de UIUC.


Voorlopig dus geen spannende studentenverhalen voor in mijn blog, maar wees gerust, over Amerikanen valt altijd iets te vertellen! In deze editie: de bizarre dingen aan een huishouden in een Amerikaans appartement.


De slaapkamer: chanceke x1000!

Hier aan de UIUC zijn er twee mogelijkheden voor mensen die graag in de buurt van de campus hun stekje hebben: een dorm of een appartement. Het eerste zijn zo die gigantische gebouwen met roommates zoals in de films. Een recept voor het verplicht delen van gênante momenten in grote groep. Dat kon ik Amerika niet aandoen.


Na enkele minuten ter plaatse besefte ik al dat ik de juiste keuze heb gemaakt. Mijn kamer, in het zo ongeveer coolste en gezelligste driepersoonsappartement ooit, is geweldig. Zalige posters van mijn onderverhuurster, veel licht, een gigantisch bed voor mijn volledige 1m59, mijn eigen Belgische herinneringenuitzicht: ik voel me er nu al thuis. En dan heb ik het nog niet over de perfecte locatie en mijn twee zalige Amerikaanse appartementgenoten... Of zoals zij zouden zeggen like totally awesome!


De badkamer: it's hip to be square!

Ik had nooit gedacht dat gewoon in een Amerikaans appartement zijn al zo veel verbazing kon opwekken. Oké, ik was niet van plan om "wist je datjes" tot in the Belgiëland te sturen, maar dit is het echt gewoon waard: wisten jullie dat het toiletpapier hier vierkant is in plaats van rechthoekig!? No shit... Wacht. Ah nee, laat maar.


En dat is niet eens het vreemdste aan een standaardtoiletbezoek in de States. Wanneer alle boodschappen verstuurd zijn, spoelen ze hier door met een hogedrukreiniger. Voordeel: altijd proper. Nadeel: hartattack voor beginnende Amerikanen.


Mocht de badkamer daarmee nog niet verrassend genoeg zijn, dan heb ik nog altijd het vreemdste voorwerp ooit gevonden in de badkamerafdeling van de supermarkt: een wegwerp vibrerende tandenborstel op batterijen. Echt.

Rare jongens, die Amerikanen.


De keuken: it makes you shop 'till you drop!

Onze keuken bleek gigantisch interessant te zijn na het zien van het Amerikaanse eten. Eén échte hamburger in het beruchte Joe's later en ik stond in de winkel te watertanden naar de zalige zucchini's. Geloof het of niet, maar ze zijn vers en niet vettig! Dus ik doe mijn uiterste best om van gigantische groenten en weinig suiker te dromen elke keer wanneer ik het vet hier van het vlees zie druipen. Pasta met veeeeeeel groentjes, here I come!

Een extra reden om de keuken te vullen met veel verse dingen zijn... de plastic zakjes in de winkels. Het is zo fascinerend om te zien hoe de caissière een ronddraaiend systeem van duizend gratis zakjes in toom weet te houden. Hij laadt in, jij wacht, het zakje is vol, hij wacht, hij draait aan het systeem, jij wacht, hij vult het volgende zakje, jij wacht, hij blijft gaan, jij wandelt buiten. Zo relaxerend en hypnotiserend!


Dat zijn we niet gewoon in zal-ik-het-in-een-zakje-doen-da's-dan-tien-cent-België, hé.


En mocht ik het appartement om één of andere bizarre reden toch snel beu geraken, dan denk ik dat die winkels sowieso wel een tweede thuis voor mij kunnen worden. Waarschijnlijk ook omdat een Harry Potterboek in dezelfde winkel te vinden is als een stofzuiger. Awesome!


That's it for today... to be continued...


SOCIALE MEDIA
  • Grey Facebook Icon
  • Grey Twitter Icon
  • Grey Instagram Icon
  • Grey LinkedIn Icon
  • Grey Blogger Icon
IK BEN NU HIER!
RECENTE POSTS
ZOEKEN PER THEMA
Er zijn nog geen tags.
bottom of page